Vanliga frågor & svar

 

Jag har beställt varor, när kan jag förvänta mig att få leveransen?

Leveranstiden varierar beroende på om din order innehåller kyl- och frysvaror. Har du endast handlat kolonialvaror, det vill säga torra varor, så kan din order skickas alla vardagar. Men, om din order innehåller kyl- eller frysvaror så skickas det nästkommande måndag eller tisdag. Detta för att garantera att leverans kommer fram till kund innan helgen. 

 

Hur fungerar ångerrätten och returer hos Plivitshop?

Som privatkund har du 14 dagars ångerrätt när du handlar på distans. Ångerrätten börjar räknas dagen efter att du tagit emot varan. Det är viktigt att du som kund ansvarar för varan tills den lämnas över till Plivit. Om du ångrar ditt köp av en vara behöver vi få in den oöppnade förpackningen. Varor som snabbt försämras, exempelvis dagligvaror, livsmedel samt lösnummer av en tidning eller tidskrift ingår inte i ångerrätten.

 

Reklamation

Skicka in din reklamation via vår hemsida eller genom att kontakta kundtjänst. För livsmedel räcker det med att du skickar in en bild och fyller i formuläret. Om du önskar reklamera någon annan vara behöver vi få in den i retur.

 

Hur betalar jag?

Du väljer betalsätt i kassan innan du skickar din beställning. Vi erbjuder betalning mot faktura, direktbetalning, kort eller presentkort. Vår betalningsleverantör är Klarna och den betalningsinformation som lagras hos oss är krypterad.

Kort: Du kan betala med Visa, Mastercard eller American Express. Vi accepterar inte Maestro eller Visa Electron.

Faktura: Väljer du faktura skickas den till din mejl när din beställning har plockats på lagret. Du har upp till 30 dagar på dig att betala fakturan.

Direktbetalning: Klarna erbjuder direktbetalning till de kunder som väljer att koppla sitt bankkonto till Klarna-kontot. Pengarna reserveras och dras automatiskt från kontot 1-3 bankdagar från att din beställning är plockad. Om pengarna inte kan dras skickar Klarna automatiskt en faktura till dig via mejl.

 

Vad händer om jag inte är hemma vid leveransen?

Vi ansvarar inte för om leveransuppgifterna är felaktiga och leverans uteblir. Beställningar som tas i retur debiteras. I kassan finns alternativet att få hem paketen utan kvittens, vilket innebär att kund inte behöver vara hemma och ta emot paketet. Kontakta vår kundtjänst direkt om du behöver hjälp.

 

Vad betyder reservation för viktvaror?

När du köper varor till kilopris så kan den slutgiltiga vikten ändras. När vi plockat dina varor och vägt varan vet vi det exakta beloppet. Beloppet som du kommer att debiteras kan du se på din orderbekräftelse.

 

Hur levereras min beställning?

Din order levereras med PostNord MyPack Home hem till din dörr.

 

Får jag SMS med leveranstid?

Du kommer att få ett meddelande av PostNord när din order är klar för utkörning och där du har möjlighet att styra leveranstiden.

 

Hur lägger jag till en rabattkod/kampanjkod?

Du kan enkelt lägga in din rabattkod i kassan. Fyll i fältet för kampanjkod. Glöm inte att dubbelkolla slutsumman innan du slutför köpet.

 

Saknar du en vara i vårt sortiment?

Vi håller ständigt ögonen öppna efter nya och spännande varor! Saknar du en vara hos oss? Fyll i vårt formulär genom att klicka här så skickas ditt önskemål vidare till rätt avdelning. Ditt unika förslag är viktigt för oss och alla sortimentönskemål ses igenom dagligen och behandlas därefter.

 

Är priset på burkar, glas & flaskor inklusive pant eller exklusive pant?

Kostnaden för alla pantartiklar är inklusive pant, summan är inräknad i totalbeloppet. Det vill säga, står det att en 1,5L juice kostar 19,95kr så är det 19,95kr du kommer att betala i kassan och inte 21,95kr.